Міст Патона (Київ)

20.11.2016 16.03.2024 2016

Міст Патона (Київ), Дніпро, Мост Патона (Киев), Днепр


Міст Патона (офіційно Міст імені Є. О. Патона) – це перший у світі суцільнозварний міст та найстаріший збережений київський міст через Дніпро, який офіційно відкрили 5 листопада 1953 року. Він є автошляховим мостом балкової конструкції, завдовжки орієнтовно 1543 м та завширшки 29 м. Проєктування споруди виконали Інститут «Укрпроектстальконструкція» та Інститут електрозварювання. Також безпосередню участь у проєктуванні брав видатний український інженер Євген Оскарович Патон, саме йому належить ідея зробити суцільнозварний міст. До речі, у 1934-1953 роках, він же і очолював вищезгаданий Інститут електрозварювання.

Раніше елементи металевих мостів з’єднували болтами і клепками, що було важко, дорого й довго, поки Євген Платон не вирішив ці елементи з’єднати методом електрозварювання. Тому міст Патона фактично є великим цільним куском металу, котрий лежить на опорах. Зараз це здається цілком логічним методом, але зварити півтора кілометра металу, який до того ж висить над водою та має витримувати величезне навантаження, не надто просто. Загалом під час будівництва наварили понад 10 км монтажних швів. На жаль, Патон помер за 3 місяці до відкриття свого творіння так і не побачивши його в дії.

На місці сучасного мосту ще з 1706 року регулярно наводили різноманітні переправи та тимчасові дерев’яні мости (припускають, що їх наводили ще за часів Київської Русі). У 1914 році спорудили стратегічний дерев’яний міст, який у 1920 році був знищений польськими військовими під час відступу, проте, уже за рік його відбудували. У 1939 році розпочали будівництво постійного металевого мосту, яке перервала війна. На вже готових опорах німецькі окупаційні війська добудували міст, котрий назвали на честь генерала-фельдмаршала Вальтера фон Райхенау. У 1943 році міст був підірваний німцями під час відступу.

З 1954 по 2004 рік мостом Патона курсував трамвай. У 2004 році трамвайні колії розібрали, чим розширили проїжджу частину. Досі тривають дискусії, чи потрібно відновлювати рух трамвая, що цілком логічно, бо трамвай перевозить одночасно багато людей і йому не страшні затори.

25 квітня 1967 року з моста в Дніпро впав пасажирський автобус, ця трагедія усіляко замовчувалася в радянські часи, тому точна кількість жертв невідома, орієнтовно тоді загинуло від 27 до 54 осіб. У 1968 році для покращення безпеки встановили металевий відбійник, до того там стояла тільки одна огорожа, що декоративно оформлена квітами, овочами та фруктами.

Міст Патона має пішохідну частину, завдяки чому, ним можна прогулятися й насолодитися панорамою Києва. Сам міст дуже добре видно з Ботанічного саду імені Гришка, біля підніжжя скульптури Батьківщина-Мати та біля Пам’ятника засновникам Києва.

  • Дата будівництва – 1953 рік
  • Довжина ≈ 1543 м
  • Ширина ≈ 29 м
  • Тип конструкції – балковий суцільнозварний міст
  • Інженер – Євген Оскарович Патон
  • Вид пам’ятки – пам’ятка архітектури та містобудування, науки і техніки
  • Адреса – Київ, Дніпровський район та Печерський район
  • Станція Метро – Дніпро (відстань ≈2.2 км)

Розташовується поруч:

Підтримайте наш сайт

Вандрівка працює та активно розвивається з 2015 року, але в нас немає реклами чи спонсорів і ми нічого не продаємо. Водночас створення нового авторського контенту потребує коштів та дуже багато часу.

Фінансово підтримати нас ви можете через українську платформу донатів Donatello. Там немає складної й заплутаної реєстрації, як на аналогічних платформах, а мінімальний платіж становить всього 5 грн.

Місцезнаходження:

Підписатися
Повідомлення про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі